Základním úkolem tohoto kurzu je seznámit se s běžnými úpravami v softwarech MS Office – World, Outlook, Excel, PowerPoint. Toto je první předmět založený na samostudiu a individuálním přístupu podle znalostí každého studenta.
Výuka probíhá v novém pavilonu Biomedicínského centra. Prakticky to vypadá tak, že vyučující ukazuje, co byste měli zvládnout, hlavní teze daného tématu. Následující 2 týdny máte samostatnou práci, skládající se z textů a úkolů k prostudování dané problematiky (např. ve wordu jak formátovat písmo, jak nastavit to či ono ohraničení tabulek) a ukončeno je testem, ze kterého se vám propisují body. Dobré na tom je, že veškerou aktivitu můžete provádět na svém PC a v době vám vyhovující (ideálně výplňovka na večer nebo sobotní dopoledne). Ale mě to neskutečně iritovalo, protože Windows 10 nebyl moc kamarádský se školním rozhraním Moodle.
U tohoto předmětu jsem se opravdu vztekal. Formátování, které nikdy používat nebudu; pokyny v textech na Moodlu neodpovídaly skutečnosti v domácím PC, což bylo ke vzteku nejvíc! Průběžné testy se mi zasekly a nenačítaly se další otázky, ovšem čas mi plynul vesele dál, až uplynul a test se odeslal, aniž bych ho mohl celý projít. Naštěstí jsem měl už dost bodů, ale i tak jsem si neodpustil zavolat na ústav a být značně popuzen.
Výsledně tento předmět hodnotím přesto pozitivně, ač z něj nic nepoužiju. Asi. Závěrečný "test" – respektive předvedení, že jste na daných tématech pracovali, pak nebyl větší problém, pokud jste se snažili o maximum v semestru. K zápočtu bylo potřeba získat určité minimum v součtu ze všech úkolů, odevzdávat průběžné úkoly v čas a z Excelu získat minimálně asi 30 bodů.
Můj přístup je ve všech předmětech stejný – pokud někdo nabízí body dopředu, vždy se snažím je nasbírat co nejdříve a ke konci spíše povolit. V zápočtovém týdnu se pak navíc učíte i na ostatní předměty a nemusí na ně zbýt tolik času, aby výsled byl na 100%.
(4.8.2017)
Obrázek zdroj: dostupné z https://cz.depositphotos.com/54803981/stock-illustration-sick-computer-cartoon.html