Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Anotace SIS:
V rámci předmětu jsou studenti informováni o náplni jednotlivých oborů zubního lékařství. Pozornost je věnována zejména zánětlivým onemocněním a onkologické problematice v orofaciální oblasti. Studenti jsou seznámeni s klasifikací dentálních úrazů, zlomenin čelistních kostí a baze lební. Studenti jsou informováni o diagnostice a možnostech terapie čelistních zlomenin. Pozornost je věnována problematice dentální fokální infekce.
V zimním semestru čtvrtého ročníku nás mimo jiné předměty potkala také stomatologie. Na první pohled by se mohlo zdát, že to je zubařina v kostce. Možná to tak někomu skutečně připadalo, ale mě to přišlo spíš jako předmět, který mi doplní ORL a dermatologii, protože na dermě končíme někde na úrovni rtů, na ORL začínáme laryngem a stomatologie vyplní tu mezeru – dutinu ústní.
Cvičení
Cvičení probíhají formou povinných seminářů na Lochotíně jednou za dva týdny. Polovina ročníku je má v sudém, polovina v lichém týdnu a je možné si je bez domluvy jít nahradit do druhé poloviny. Žádný cvičící nemá s tímto problém. Spíše než o cvičení se jedná o přednášky. Jednotlivá témata se doplňují s tématy přednášek. Je to ukázka fotodokumentace, než nějaký teoretický seminář, kde je nutné zapsat každou poznámku. Navíc vše je dobře a podrobně napsáno ve skriptech a na Moodlu. Pokud chcete něco skutečně slyšet, je nutné sedět v přední řadě. Pokud si potřebujete zdřímnout, zamíříte spíše dozadu.
Přednášky
Také přednášky probíhají jednou za dva týdny v Aule Lochotín, vchod C. Jsou nepovinné, což bylo patrné hned na první přednášce. Účast je opravdu minimální. Ani tady není třeba si nic moc zapisovat. Skutečně je všechno podstatné ke zkoušce ve skriptech. Nejdůležitější téma pro mě byla stomatoonkologie a záněty v dutině ústní. Hodně se témata prolínala s patologií a s přednáškami prof. Skálové. Tady jsem si pro sebe udělal závěr, jak moc důležitý předmět to asi je.
Zápočet
Zápočet je pouze za docházku. Je možná jedna absence. Více absencí znamená, že musíte psát zápočtový test.
Zkouška
Skládá se z testu a poznávání stomatologických nástrojů. Několik variant testů koluje mezi studenty, je však nutné si správné odpovědi zkontrolovat. Prakticky v každé verzi jsem našel chyby. Součástí testu je poznávačka nástrojů. Není těžká, pokud se podíváte na učební materiál na Moodlu. Nevýhodou je, že nástroje nejsou zobrazeny ve skutečném měřítku a chybí srovnání, zda kleště A nejsou náhodou miniaturní ve srovnání s kleštěmi B. Já jsem si otevřel komerční katalog stomatologických nástrojů a podle toho si domýšlel, jak je asi nástroj veliký. Samostudium bylo vypsáno zrovna na dobu, kdy jsme měli cvičení z neurologie, kde je 100% účast. Takže asi tam nikdo moc nešel.
Ten, kdo má více chyb v testu, je zkoušen navíc ústně.
Celkově asi většina studentů nemá se stomatologií problémy, ale přesto znám lidi, kteří dělali zkoušku na třikrát.
Studijní materiál:
Stomatologie pro studující všeobecného lékařství, Jan Killian.
obrázek zdroj: https://telemedicina.med.muni.cz/celistni-chirurgie/index.php?pg=hypertextova-ucebnice--retence-zubu--diagnostika-1--rentgenove-vysetreni